Cellulit – jak się pozbyć szybko i skutecznie

Ogólne zasady

Pozbycie się cellulitu to niełatwe zadanie. Nie da się wygładzić skóry w jeden dzień. Chcąc zredukować pomarańczową skórkę należy podjąć kompleksowe działania. Potrzebna będzie sumienność oraz cierpliwość, gdyż skuteczna walka z tą dolegliwością wymaga zmiany codziennych przyzwyczajeń oraz czasu.

Jeżeli zastanawiasz się, jak się pozbyć cellulitu, domowe sposoby będą najlepszym rozwiązaniem. Bez względu na to, w jakim obszarze występuje cellulit, podstawą kuracji powinny być trzy elementy: właściwa dieta, aktywność fizyczna oraz odpowiednia pielęgnacja skóry.

Jeśli nie wiesz, jak zlikwidować cellulit na udach, pupie oraz brzuchu, zacznij od ograniczenia w swoim jadłospisie tłustych, ciężkich i wysoko przetworzonych potraw. To właśnie lipidy budują grudki widoczne na skórze. Ich nierównomierne rozmieszczenie to efekt gromadzenia toksyn w organizmie. Dlatego warto sięgać po produkty, które działają detoksykująco, a także wzmacniają krążenie. Dzięki takim właściwościom zbędne produkty będą szybko usuwane. Takie działanie mają warzywa. Oczyszczenie organizmu ułatwi też spożywanie dużej ilości wody.

Kolejnym elementem jest sport. W zależności od tego, w którym miejscu obserwujemy cellulit, na tej partii ciała warto się skupić. Jeżeli jednak chcesz pozbyć się nadmiaru lipidów, to na sport musisz przeznaczyć co najmniej 40 minut, 3 razy w tygodniu. Jeśli w pracy ciągle stoisz lub siedzisz warto dodać do tego codzienny spacer. Utrzymywanie takiej pozycji przez dłuższy czas powoduje bowiem kłopoty z przepływem krwi, a w konsekwencji zatrzymanie toksyn w tkankach. Chcąc ponownie pobudzić krążenie, warto wybrać się na kilkuminutowy, rozluźniający spacer.

W zakresie pielęgnacji skóry, bez względu na to, gdzie pojawił się cellulit, stosować należy dwa podstawowe kroki. Pierwszym jest peelingowanie ciała dwa razy w tygodniu. Użyć możemy fusów pozostałych po kawie zmieszanych z olejkiem (np. kokosowym). Dzięki temu pozbędziemy się martwego naskórka, ale też poprawimy mikrokrążenie i zwiększymy wchłanianie składników aktywnych. Drugim elementem jest stosowanie kremu antycellulitowego. Idealnym wyborem będzie preparat o naturalnych składzie, bogaty w jak największą ilość substancji aktywnych. Taki kosmetyk intensywnym ruchem wsmarowujemy w skórę każdego dnia, najlepiej po kąpieli. Wtedy absorbcja będzie najlepsza.

Po garści ogólnych informacji, czas przejść do bardziej szczegółowych porad, dotyczących poszczególnych partii ciała.

Cellulit na udach – jak się pozbyć?

Nie wiesz, jak pozbyć się cellulitu na udach? To właśnie w tym obszarze najczęściej pojawia się pomarańczowa skórka. U części osób może być to wynik stojącej pozycji w pracy, ale też ogólnej tendencji do gromadzenia tkanki tłuszczowej właśnie w tym miejscu. Jak usunąć cellulit z ud? Oczywiście, bardzo ważnymi elementami jest stosowanie odpowiedniego kremu i peelingu oraz dieta. Warto też uprawiać sport, koncentrując się na obszarze nóg. Nie znaczy to jednak, że należy zupełnie pomijać inne obszary ciała. Dobrze jest korzystać z aktywności, które będą aktywować całe ciało, a uda po prostu w największym stopniu. Jak pozbyć się cellulitu z nóg przy pomocy ćwiczeń? Możesz biegać, pływać i jeździć na rowerze. Doskonale zadziałają także ćwiczenia wykonywane w domu. Dobrym pomysłem są przysiady z wykrokiem, a także nożyce (pionowe, poziome oraz półnożyce). Między takimi ćwiczeniami siłowymi możesz wykonywać minutę truchtu lub podskoków. Takie ćwiczenia na cellulit na udach sprawdzą się doskonale.

Jak pozbyć się cellulitu z pośladków?

Cellulit na pośladkach dość często jest efektem indywidualnych tendencji do gromadzenia tkanki tłuszczowej w tym miejscu, ale też siedzącego trybu pracy. Siedząc przez wiele godzin na krześle, hamujemy swobodną cyrkulację krwi w tym obszarze. To skutkuje pogorszeniem odprowadzania toksyn z tkanek oraz pojawieniem się cellulitu. Warto także wspomnieć, że dość często cellulit na pośladkach występuje w parze z cellulitem na udach. Na szczęście wiele ćwiczeń obciążających uda, obciąża także pośladki. Bardzo skutecznym ćwiczeniem, typowo na pośladki, jest unoszenie nogi w siadzie podpartym. Należy uklęknąć, dłonie i łokcie ułożyć na ziemi. Nogę zgiętą w kolanie unosimy ku górze. Trzymamy kilka sekund i powoli opuszczamy. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka – kilkanaście razy na każdą stronę. To samo ćwiczenie można wykonywać z wyprostowaną nogą. Na pośladki świetnie zadziałają także przysiady z wyskokiem.

Cellulit na brzuchu

Tak, jak w poprzednich wypadkach, cellulit na brzuchu może wynikać z nadmiernego magazynowania tłuszczu w tym obszarze. Ponadto pomarańczowa skórka w tym miejscu często dotyka pań po urodzeniu dziecka. Powodem jest bardzo szybka zmiana napięcia tkanek, które nie są w stanie natychmiast wrócić do swojego wyjściowego stanu. W ujędrnieniu skóry pomogą popularne brzuszki. Doskonale sprawdzi się także ćwiczenie nazywane wioślarzem. Siadamy na macie, kolana zgięte, stopy płasko, dotykają podłoża, ręce splecione na wysokości klatki. Oderwij stopy od ziemi. Powoli przenoś je do przodu, jednocześnie odchylając klatkę do tyłu.  Na zmianę otwieraj i zamykaj pozycję. Ćwiczenia na mięśnie brzucha warto uzupełnić o pływanie oraz bieganie, gdyż sporty te także doskonale wpłyną na ten obszar.

Podsumowanie

Jeżeli zastanawiasz się, jak zwalczyć cellulit na udach, pośladkach i brzuchu, pamiętaj o kilku domowych metodach. Pełna kuracja będzie najbardziej efektywna. Dlatego też należy nie zapominać o codziennym, regularnym wcieraniu kremu antycellulitowego, peelingowaniu skóry, zdrowej diecie oraz aktywności fizycznej. Połączenie tych metod pozwoli na skuteczne wygładzenie skóry. Zamiast zastanawiać się, jak pozbyć się cellulitu z ud i pośladków oraz brzucha, zacznij działać!